2017. január 22., vasárnap

Briós

Briós a vasárnapi reggelihez egy kis kakaó itallal. 


csak annyit változtattam, hogy én nyírfacukorral szórtam meg.







Briós
Ez a recept egy alap recept, el lehet készíteni briósnak, akár kakaós csigának, de akár kalácsot is süthetünk belőle. Nagyon finom lesz, bármi készüljön belőle. Ez is egy ősrégi recept, ami még a receptgyűjtések elején landolt nálam. Mivel Domim megízlelte a brióst az oviban és ízlett neki ő kérte most. 12 db lesz 1 adagból. Én minden esetben duplázom, mert nálunk az 1 adag kevés. Igazából, ha marad is belőle, másnap tökéletes reggelire vagy tízóraira. A fotók ne tévesszenek meg senkit, most is dupla adag készült, de a leírás 1 adagra vonatkozik. Szóval fotókon 24 gombóc lesz majd. 



Briós recept
Hozzávalók:
50 dkg liszt, 2,5 dl tej, 2,5 dkg élesztő, 5 dkg vaj, 5 dkg porcukor, 1 db tojás
Tetejére:
1 db tojás, cukor
Elkészítés:
Tálba öntjük a lisztet, a porcukrot, elkeverjük, közepébe mélyedést készítünk, hozzáadjuk a langyos tejet, belemorzsoljuk az élesztőt, majd elkeverjük benne. 10 perc alatt felfuttatjuk, 

hozzáadjuk a tojást az olvasztott vajat. 

Keverjük, össze majd addig dagasszuk, míg lágy tésztát kapunk.

Tiszta konyharuhával letakarjuk és meleg helyre téve 40 percig kelesztjük.

Ha duplájára kelt 12 részre elosztjuk kb 30 cm hosszú darabokat sodrunk belőle,

majd feltekerjük, úgy hogy az egyik vége (ami a belseje lesz) egy pindurit felfelé álljon, 
körbe tekerjük és a másik végét egy picit ellapítva 

alá tesszük.  

Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, 10 percig hagyjuk kelni. (mivel én 2 adagot készítek, így az első 12 db, ha a tepsin van, amíg készül a másik tepsi pont 10 perc szokott eltelni. 

Ha letelt, akkor megkenjük a felvert tojással, 

megszórjuk cukorral. (Ezt el is lehet hagyni, én is felesben szoktam cukorral megszórni) 

Hagyjuk 15-20 percig kelni, 
majd 200 fokra előmelegített sütőben, 20-25 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése