2017. április 29., szombat

Sajtos-tallér ami kis kosárkává változott...


Sajtos-tallér ami kis kosárkává változott...

Sziasztok, :) tudjátok mi ez...?
Kérem szépen ma kipróbáltam a papírvékony sajtos tallért, de mivel a tallér sütöm valamiért nem akart engedelmeskedni, gondoltam, ezt a tésztát csak nem dobhatom ki. 
Így születek meg ezek a kis kosárkák :)
Jelenpillanatban nincs még megtöltve, de még is szerettem volna megmutatni.
Hamarosan lesz a Svájcban élő magyarok találkozójára arra az alkalomra fogom megtölteni a kis-kosárkákat. Mint például medvehagymás sajtkrémmel, sonkás krémmel és egyéb fűszeres krémekkel.
Tehát jó kis vendég váró falatkák lesznek. :)
Elmondanám, hogy ebből a mennyiségből rengeteg lett, mire igazán belelendültem elfogyott a tészta :) most már csak győzzem megtölteni :D
Felteszem a forma fotóját is amivel készítettem.










Recept:

Újlaki Jánosné Pázmándi éva receptje alapján

Sajtostallér (papírvékony) 
1 kg rétesliszt, 250 gramm Rama margarin, 300 gramm zsír, 1 cs élesztő, 300 gramm reszelt sajt,1 liter langyos víz , 1 -1,5 evőkanál só, (kóstolni) kömény (kihagytam) ízlés szerint. A langyos víz kivételével a hozzávalókat jól összedolgozzuk,majd apránként adagolva hozzá a vizet sima tésztát készítünk. 2-3 órát pihentetjük, (de akár egy éjszakára is lehet), 2-3 alkalommal megkeverjük a pihentetés alatt. A nokedli és palacsintatészta közötti állagot kell kapnunk. A forró tallérsütőbe 1-1 csapott evőkanálnyit teszünk. Pillanatok alatt megsül.ha nincs időd kisütni, az egészet szét öntöd és a másik felét vissza teszed a hűtőbe és másnap vagy harmadnap kisütöd.

2 megjegyzés:

  1. Érdeklődni szeretnék hol lehet venni ilyen sütőt?

    VálaszTörlés
  2. Jó reggelt, Interneten redeltem, ebay, és egyéb internetes oldalakon is láttam már. Üdv, Mária

    VálaszTörlés