2017. február 20., hétfő

Rózsafánk


Rózsafánk





Boldogi nagy rózsa fánk
Hozzávalók:
0,5 liter tej
5 tojás
2 ek. porcukor
csipet só
késhegynyi szódabikarbóna
50 dkg liszt
0,5 liter olaj a sütéshez + 1 ek. zsír a sütéshez

A tojásokat összekevertem a porcukorral, hozzáadtam a tejet, és a lisztet, sót, szódabikarbónát. Készítettem egy sűrű palacsintatésztát.
Kisebb lábosban felteszem melegedni az olajat, és a zsírt, és beletettem a formát is!
Amikor felmelegedett belemártottam a tésztába, vissza az olajba, és megsütöttem. 
Vigyázni kell, hogy ne érjen az edény aljához, mert akkor nem vagy csak nehezen jön le róla a tészta. Gyorsan sül! A formát megdöntve a felesleges olajat visszaöntöm az edénybe. Az étolajat szükség szerint pótolni kell a lábosban.
A megsült tésztát a formáról villa segítségével lerázva, konyhai papírtörlővel betakart tálcára tettem.
Amikor kicsit hűlt, porcukorral, vagy vaníliás porcukorral megszórva tálaltam. Ízlés szerint lekvárral is fogyasztható. Ebből a mennyiségből nekem 22 db rózsám lett.

Tanácsok!
• A formát soha ne mossuk el vízzel! Amikor kihűlt papírtörlővel áttörölgetjük. A formát papírzacskóban tároljuk. 
• A formát ne teljesen mártsuk a palacsintatésztába, mert akkor nem jön le a formáról!
1 mm legalább maradjon el a tetejéről!

Kormányos Erzsébet receptje alapján

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése