2017. február 18., szombat

Gyors hajtogatás nélküli hájas kifli.

Egy kis nassolni való a hétvégére. 





Ez egy gyors hajtogatás nélküli hájas kifli szilva lekvárral töltve. 

Eredeti recept Judit Réti Andrásnétól származik.

Nagyon fincsi hájas.
Gyorsan elkészítheted, nem kell hajtogatni.

60 dkg liszt,
40 dkg háj,
2 evőkanál ecet (10%),
3 tojássárgája,
5 dkg élesztő,
1,5 dl tej,
1 csipet só,
3 evőkanál cukor, (az élesztő futtatáshoz)
Az élesztőt felfuttatjuk,a liszttel elmorzsoljuk a hájat a többi anyaggal összedolgozzuk.Amíg elkészítjük a tölteléket addig pihentetjük a tésztát.
Dió és máktöltelékkel készítettem.
A diót savanykás lekvárral,fahéjjal,egy cukorral összekevertem.
A mákot felvert tojás fehérje és cukor keverékével készítettem.
A tésztát 3 részre osztottam,egy részéhez adtam még egy kis sót, kb 3 mm vastagra sodortam, felvert tojással megkentem,kis rombuszokra vágtam szezámmaggal megszórtam.
A másik részét kiflinek,a harmadikat mákos rudaknak készítettem.
200 fokon 15 percig sütjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése