2021. október 3., vasárnap

Fitnessesített mini sajttorta

 Fitnessesített mini sajttorta




Fitness Mini sajttorta kisérleti fázisban.

 

Szeretem ezeket a kis sajttortákat. Amit normál nem fitness formában gyakran csináltam. Anno a receptet internetet találtam sajnos az eredeti forrást nem tudom megjelölni. Gyorsan elkészíthető, mutatós és nagyon változatosan díszíthető kis sütemények. Bármilyen rendezvényen, összejövetelen megállja a helyét.

Ami nekem még nagyon tetszik benne, hogy ha a hűtőnkben marad egy kis sajtkrém, süthetünk akár 1-2 darabot is, bár érdemesebb inkább nagyobb adagot készíteni és lefagyasztani belőle. A mélyhűtőben 3 hónapig, a hűtőszekrényben, zárt dobozban 3-4 napig friss marad.

Hozzávalók:

Keksz alap:

100 g graham keksz ,én Gullon Maria cukormentes kekszet használtam, de bármilyen keksz cukormentesen megfelel)

50 g vaníliás fehérje por

150 g biomüzli

120 g olvasztott zsír szegény, sótlan vaj

Sajttorta:

450 g Philadelphia krémsajt csökkentett zsírtartalma

100 g xylit

110 g zsír szegény tejföl

1 tk vaníliakivonat (pastát használtam pár csepp)

1 tk citromlé, én helyette BCAA lemon levet használtam 40 ml

80 g Mivel fit sajttorta ezért a krémbe Layenberger LowCarb.one 3K protein shake joghurt-lime por

2 nagy tojás

A krém összes hozzávalójának szobahőmérsékletűnek kell lennie.

Elkészítése:

A sütőt melegítsük elő 175 fokra.

Az alaphoz a kekszeket és minden száraz anyagot egy késes aprítóban aprítsuk morzsás állagúvá. Öntsük át egy tálba, adjuk hozzá az olvasztott vajat és keverjük egyneművé, illetve addig, amíg a kekszmorzsák nedvesen összetapadnak.

22 részes muffin sütőt béleljünk ki muffin papírral, (a papír jobb, mint a szilikon forma, könnyebb eltávolítani) majd egyenletesen osszuk el benne a kekszmorzsát. Egy papírformába 17,5 g kekszmorzsa kerül ( 20 g használtam, sok ezért elég a 17,5 g. Nem kötelező kimérni, lehet csak kb. belenyomkodni, én kimérem ezután is így szép egyenletes lesz a végeredmény. A kekszmorzsát nyomkodjuk jól bele a formába, és tegyük félre, amíg elkészítjük a krémet.

 

A sajtkrémet elektromos habverővel keverjük krémesre, kis adagokban adjuk hozzá a cukrot, a vaníliakivonatot, a citromlevet, és a tejfölt a protein port. A tojásokat villával háborítsuk fel, majd  egy szilikon spatulával lassan adagolva keverjük a krémhez.

A krémet fagylaltadagoló kanállal adagoljuk bele a papírformákba, egyenlően elosztva.

A sütőt állítsuk vissza 160 fokra (alsó-felső), és süsük 15-20 percig. Akkor jó, ha a krém a szélén stabil, a közepén egy kicsit remeg. Ha kész, vegyük ki a sütőből, hagyjuk fél órát állni a formában, majd óvatosan emeljük ki és helyezzük át egy sütőtálcára, amíg teljesen lehűl. Rakjuk a hűtőbe 4-5 órára vagy akár egy éjszakára. Tálalás előtt óvatosan távolítsuk el a papírt a kész süteményről és tetszés szerint díszítsük.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése